Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ Νενικήκαμεν! Σιγά που θα χαχάναμεν…

Aggelioforos_20110726_01.jpg

Προς συμφωνία φαίνεται ότι οδεύουν η διοίκηση της ΕΣΗΕΜ-Θ και η ιδιοκτησία της Εκδοτικής Βορείου Ελλάδος, που εκδίδει στη Θεσσαλονίκη τον Αγγελιοφόρο της Κυριακής, το περιοδικό Close Up και διατηρεί το πόρταλ aggelioforos.gr.

 

Η διοίκηση της Ένωσης συμφώνησε για μειώσεις από 25% (το ποσοστό θα αυξάνεται αναλογικά για τους μισθούς άνω των 2.000 ευρώ μεικτά), συμφωνία που θα ισχύσει για έναν χρόνο. Η ιδιοκτησία θα καταβάλει τους δύο μισθούς που χρωστά σε δόσεις, ως το τέλος της συμφωνίας, με αρχή τον ερχόμενο Νοέμβριο και σε ποσοστό 10+10%.

Στη συμφωνία διασφαλίζονται θέσεις εργασίας, ακόμη και στην περίπτωση που διακοπεί κάποια από τις δραστηριότητες της εταιρίας (οι εργαζόμενοι στην περίπτωση αυτή θα αποζημιωθούν πλήρως).

Η επιχείρηση διατηρεί το δικαίωμα να καταβάλει το (μειωμένο) μισθό κάθε 10 του μήνα. Τέθηκε ρήτρα επανόδου στον κανονικό μισθό στην περίπτωση που η επιχείρηση καθυστερήσει για 15 ημέρες τη μισθοδοσία. Θα έχει, όμως, το δικαίωμα, στο διάστημα του ενός χρόνου, να καθυστερήσει τρεις φορές.

Τα δεδομένα τέθηκαν, από τη διοίκηση της ΕΣΗΕΜ-Θ στους εργαζομένους, κατά τη διάρκεια εργασιακής συνέλευσης στα γραφεία της ‘Ένωσης, που έληξε πριν λίγο, κατά τη διάρκεια της οποίας ελάχιστοι συνάδελφοι ζήτησαν να πάρουν το λόγο. Πλέον απομένει στους συναδέλφους Εκδοτικής Βορείου Ελλάδος Α.Ε. να αποφασίσουν αν θα δεχτούν τις συντεταγμένες ατομικές συμβάσεις, ή αν δε θα υπογράψουν και θα παραμείνουν στο καθεστώς της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ΕΣΗΕΑ-ΕΙΕΑ.

Η άποψή μας

Όπως έδειξαν οι διαπραγματεύσεις, όλο το “πρόβλημα” της εργοδοσίας ήταν να πετύχει, εκ νέου, μειώσεις μισθών. Αυτό το κατάφερε, χρησιμοποιώντας εκβιασμούς όπως μαζικές απολύσεις κι εφαρμογή εκ περιτροπής εργασίας.

Για τους “Δημοσιογράφους ΣυμμΕτέχουν” το βήμα που θα έπρεπε να γίνει είναι –αφού, κατά τη διοίκηση, η ΕΣΗΕΑ δεν συζητά, καν, για συλλογικές συμβάσεις εργασίας- να θεσπιστούν συλλογικές συμβάσεις με τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης (όπως γινόταν με τη ΔΕΠΘΕ πριν την εφαρμογή της καταστροφικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης).

Καθώς ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης έχρισε νικητή των διαπραγματεύσεων τη διοίκηση της ΕΣΗΕΜ-Θ, το θέμα του “Αγγελιοφόρου” θυμίζει τη γνωστή διαφήμιση: Νενικήκαμεν! Σιγά που θα χαχάναμεν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου